Skip to content

Stof

januari 1, 2011

Al vele malen heb ik geprobeerd in de afgelopen zes maanden een nieuwe blogpost te schrijven. Tijdens momenten van verbazing, vertedering en verontwaardiging. Zo was er een zomer met een zinderende halve finale tegen Brazilie met veel bier, nieuwe mensen en een plantenspuit. En een Vlaamse dame naast me die de week daarop meer teleurgesteld was over de finale uitslag dan heel Nederland bij elkaar. Ik heb geleerd dat Gaudi aan zijn einde is gekomen door al dromend onder de tram te lopen, en ook waren er vier Hagenezen in Chersonissos die een conflictueus bedoeld televisieformat zonder moeite hebben omgezet naar een harmonieuze gezellige vakantie. Er was een wit besneeuwd weiland met daarin de eenzame hals van een zwaan die even opkeek toen mijn trein voorbij gleed. En er bivakkeerde een vriendelijke bebaarde man bij ingang de Albert Heijn die niks kocht noch verkocht en me nog het meest deed denken aan meester prikkebeen. Ondertussen zijn er op mijn Universiteit zoals gevreesd toch opleidingen en onderzoekstrajecten geschrapt wegens bezuinigingen, maar kreeg ik op de valreep – en tot mijn vreugde – nog wel groen licht om mijn proefschrift dit jaar verder af te maken.

Maar nu is het dan opeens 2011 en heb ik van dit alles niks opgeschreven. De reden daarvoor is dat er een veel grotere verandering heeft plaatsgevonden. En een enge, want ik werd verliefd. Op een man met een bagagedrager, een kat en een huis in Amsterdam. Eentje waarmee ik in het afgelopen half jaar al mijn niet geschreven blogposts al heb gedeeld. En nu pas, op 1 januari van het nieuwe jaar, heb ik weer de rust wat te typen, terwijl buiten het stof der nieuwjaarsnacht nog langzaam neerdaalt.

Is dit dan mijn laatste post? Het antwoord is nee. Het begint alweer te kriebelen en er zal in 2011 genoeg zijn dat ik met de rest van de wereld wil delen. En vrees niet, zo zoet als nu worden ze zelden. Ik ga gewoon lekker door met bloggen over de triviale zaken des levens. Maar voor wie het alvast wilde weten: ik ben er nog, en het gaat eigenlijk best lekker ook.

Ik wens iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!

No comments yet

Geef een reactie

